maandag 6 juni 2016

Maandag 6 juni

De ochtend begon voor iedereen met een stevig ontbijt terwijl men nog aan het wakker worden was van het zwaar weekend. Je kon er van alles eten zoals: 
  • mini boterkoeken;
  • broodjes;
  • gekookt eitje;
  • worsten;
Om 8 uur begon de nieuwe werkweek voor 3 leerlingen, Laïka, Dave en Jonathan. De twee andere, Ruben en Kevin, begonnen om 10 uur met werken.

Bij Ruben was het een normale werkdag waar er niet veel gebeurd is. Hij heeft wat containers met de heftruck en pallettruck moeten legen en vullen. Ook heeft hij het magazijn met een kuismachine moeten kuisen.

Dave daarentegen heeft wel een spannende dag achter de rug. Hij begon met goede moed en heeft daar wat doodskisten en banden mogen tellen. Later op de dag heeft hij nog labels moeten maken en wat kuisen. Ook het brandalarm ging plots af. Hij heeft samen met zijn andere collega’s moeten verzamelen aan het gebouw. Daar heeft hij wat over zijn weekend verteld.

Laïka heeft kleren mogen picken. Daar was ze heel blij mee. Het was net een grote kleerwinkel voor haar. Daarnaast heeft ze ook nog wat labels moeten maken.
Tijdens de lunchpauze heeft ze genoten van wat rijst met groenten en wat vlees. Daar heeft ze ook over haar weekend met de collega’s gepraat.

Kevin mocht voor het eerst eens om 10 uur beginnen. Hij heeft er eens van genoten om uit te slapen. Eenmaal in Essers heeft Kevin pallets in de stelling gestoken met de reachtruck. Hij moest ook goederen op pallets storteren. Hij heeft tijdens die opdracht een pallet laten vallen waar een collega mee zat te lachen, gelukkig voor Kevin kon hij er ook mee lachen toen die collega dezelfde pallet liet vallen.
Verder heeft Kevin nog pallets op picklocatie met de pallettuck gezet. Als laatste heeft hij lege pallets uit picklocaties met de reachtruck gehaald.

Ik (= Jonathan) ben zoals gewoonlijk met de fiets naar mijn stageplaats vertrokken. Eenmaal daar aangekomen, heb ik mijn rugzak aan de kant geplaatst en hebben ze mij in een nieuw gedeelte van het magazijn geplaatst. Daar heb ik eerst een rondleiding gekregen en daarna mocht ik beginnen met goederen naar de grondlocaties te brengen die daarna in de vrachtwagens geladen worden. 
Tijdens de middagpauze heb ik van een heerlijke lunch genoten. Dit bestond uit koude aardappeltjes, gebakken gehakt en wat worteltjes.
's Namiddags heb ik nog wat big bags en vaten op de grondlocaties moeten wegzetten voor het laden.

We hebben de dag afgesloten met een heerlijke avondmaal bereid door Laïka (en Ruben). Iedereen heeft genoten van de rijst met kip en currysaus. Als verjaardagsverrassing hebben we nog een heerlijk dessert gegeten: 2 stukjes aardbeien- en chocoladetaart.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten