woensdag 15 juni 2016

Woensdag 15 juni

Verslag: Ruben Verschaeve

Na een voedzaam ontbijt ging ik zoals iedere dag samen met Laïka naar haar stageplaats. Op de terugweg praatten mr. Van Landeghem en ik over koetjes en kalfjes. Toen ik terug arriveerde bij het huisje kon ik terug een uurtje op mijn gemakje douchen en in de zetel luieren.

Na het luieren ging ik met mijn privéchauffeur, mr. Van Landeghem, naar mijn favoriete stageplaats: Blue Water Shipping. Eens op mijn stageplaats werd ik weer hartelijk door mijn stagementor, Nicki, ontvangen.
Voor het eerst in bijna 3 weken kon ik direct beginnen werken. Mijn dag begon met het laden van een vrachtwagen. Nicki toonde een locatie met pallets, deze pallets hadden verschillende formaten. Hij zei: "zorg ervoor dat alles erin past, desnoods smijt je enkele dingen van een pallet recht de vrachtwagen in". Als gevolg was er dan natuurlijk dat het er op het einde een beetje rommelig uitzag, maar de missie was geslaagd.
Daarna ging ik genieten van het buffet. Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik iets bekends zag: spaghetti met gehakt. Hiervan heb ik natuurlijk 3 borden gegeten, ik had honger. Na een kwartier was ik klaar met eten en ging terug naar beneden om nog even in de kantine van een frisse Cola te genieten.
Vervolgens mocht ik opnieuw een vrachtwagen laden met verschillende soorten goederen.
Zodra ik daarmee klaar was, mocht ik pallets naar het ander magazijn verplaatsen, samen met mijn collega Brian. Dan was het al ongeveer 16 u.
Toen heb ik - zoals gewoonlijk - verschillende vrachtwagens met heftruck en pallettruck mogen lossen.
Mijn laatste opdracht was het lossen van een vrachtwagen die vol zat met IBC-containers.

Dave heeft zoals elke andere dag weer zijn labeltjes mogen maken. Ook heeft de magazijnverantwoordelijke, Peter, een contract van het bedrijf met een klant getoond en daarbij toelichting gegeven. Op dit contract staat o.a. de huur die ze moeten betalen per pallet.
Als laatste heeft hij ook eens met de veegmachine mogen rijden. Vandaag had hij wel geluk, hij mocht namelijk een uurtje vroeger stoppen.

Kevin zijn dag zag er als volgt uit: hij begon met het stapelen van pallets.
Daarna heeft hij nog een paar pickings met de reachtruck gedaan. Zijn professionele beschrijving van de goederen is als volgt: "het waren zware vaten met daarop rare woorden".
Zoals gewoonlijk heeft hij ook binnengekomen pallets gescand en die daarna met de reachtruck weggezet.
Zijn laatste opdracht was het lossen van een vrachtwagen die vol zat met IBC-containers met een pallettruck.

Jonathan heeft een leuke dag gehad. Dit was van zijn gezicht af te lezen.
Hij begon de dag met het wegzetten van goederen met de heftruck.
Daarna heeft hij gecontroleerd of alle goederen op de juiste plaats stonden, hij heeft hiervoor een scanner gebruikt.
Als laatste heeft hij vrachtwagens gelost met de heftruck.

Onze orderpicker van dienst (Laïka) heeft kleren gepickt van Marmar en retours van Sophie Schnoor behandeld.

Het avondeten werd vandaag bereid door de twee “kraks” van 7 Logistics, namelijk Dave en Kevin. Het plan was fishsticks met aardappelen en sla. Voor diegene die geen fishsticks lustten, was er ook vis.
Ze waren erin geslaagd om de fishsticks die uit de oven kwamen koud te serveren. Maar ja, uiteindelijk was het avondeten geslaagd. De fishsticks waren lekker en de aardappelen ook. Alleen de sla was een beetje "grof gesneden". Ze hadden namelijk gewoon de bladen van de krop sla afgetrokken.

Na het avondeten zijn mr. Van Landeghem, Jonathan en Kevin nog even gaan poolen in het hotel. Dave, ik en Laïka hebben ons teruggetrokken in het huisje om naar een aflevering van Familie te kijken. Daarna ga ik nog genieten van een fris blikje Carlsberg om dan te slapen.

Flickr Pieter
Facebook
YouTube

Geen opmerkingen:

Een reactie posten